tiistai 15. kesäkuuta 2021

Kiitos

KIITOS kaikille 79 ihmiselle, jotka äänestivät minua.

Olen toiminut varavaltuutettuna Vaasan vihreässä valtuustoryhmässä vuodesta 2012, mutta tällä kertaa äänet eivät riittäneet. Jään valtuustoryhmän ulkopuolelle ja luovutan pois varapaikkani Vaasan kaupunginhallituksessa ; mutta jatkan ainakin vuoden loppuun asti työtä Vaasanseudun vihreät ry:n hallituksessa.



Vihreistä menivät läpi Vaasan valtuustoon Lotta Alhonnoro, Emine Ehrström ja uutena tulokkaana Maria Saita. Varavaltuutettuja ovat nyt Olli Autio ja Omar Yehia ; ja kolmas varavaltuutetun paikka katsotaan tarkistuslaskennassa, kun Iida Laurilan ja Marko Perälän äänet menivät tasan.

Äänimääräni laski alle puoleen viime kuntavaaleista (182 ääntä vuonna 2017). Olen ollut tiiviisti mukana valtuuston ja kaupunginhallituksen työskentelyssä, mutta suurin osa työstä on tapahtunut julkisuudelta näkymättömissä. Tämän vaalin opetus minulle oli, että äänet on ansaittava joka vaalissa uudelleen.

Työssänikin on tapahtunut isoja muutoksia tänä vuonna. Työnantajani EduVamia Oy luopuu maahanmuuttajien kotoutumiskoulutuksista. Oman työni painopiste on siirtynyt työttömien valmennukseen, joka on minulle tuttua hommaa entuudestaan.

Tyttäremme muutti viime kuussa kotoa pois, ja nyt asumme Leenan kanssa kahdestaan, ensimmäistä kertaa 31 vuoteen. Tässä kuussa meistä tulee isovanhempia, kun Jyväskylässä asuvan vanhemman poikamme lapsi syntyy. Ja kesän suunnitelmiin kuuluu tavata Vantaalla asuvaa nuorempaa poikaamme. Elämä jatkuu.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti